mandag, mars 13, 2006

Sanne traumer

Vel, så har det altså skjedd igjen. Undertegnede har vært på Lidl og handlet med sin mor. Jeg har tidligere gitt uttrykk for at dette ikke er min favoritt-butikk, og inntrykket har ikke forandret seg siden sist. Men altså. Kjære mor er kjempeflink til å stille opp som barnevakt. Noen ganger fordi behovet er akutt fra vår side, men også mange ganger fordi hun har lyst til å ha junior på besøk. Og det er vi vel glade for alle sammen, både Flopsy, Hjorthen, Junior og Bestemor. Litt mer usikker på bestefar, vet jo at han og Junior har en evig konflikt vedrørende husets fjernkontroll ;-)

Siden bestemor har reddet oss fra klemma ved mer enn en anledning, pleier jeg å være ganske snill tilbake. Litt fordi det alltid er lurt å holde seg inne med dem man er avhengige av, men også fordi jeg er en veldig snill person (ehrm..tror jeg da?). Og når jeg skal være riktig snill, så går jeg med på å være med bestemor på Lidl...ikke uten å protestere littegranne såklart, jeg må jo få fram hvor utrolig generøst det er av meg å sette mine bein på den grusomme sjappa. Litt sånn, det skjærer meg i hjertet, men jeg gjør det for din skyld. Jeg tror ikke bestemor biter helt på den, men hun lar meg leve i troen- og det er jo ganske greit. På den måten blir vi jo fornøyde begge to.

Anyway, under det siste besøket på Lidl handlet jeg til og med littegranne. Blant annet kjøpte jeg en sånn "spraykrem på boks-sak" til en billig penge. Jeg er ikke veldig fan av spraykrem, men derimot ganske fan av både kakao og Irish Coffee. Og det hender rett som det er at jeg får lyst på dette, men at mangelen på krem velter prosjektet. I sånne anledninger er det kjekt å ha litt spraykrem stående, selv om smaken ikke er helt optimal.

Jeg la derfor boksen i handlekorga, fornøyd over at den var så billig. Bestemor ser skjevt på meg og sier: "Det der er da ikke noe godt. Det er jo mye bedre med ordentlig krem". Joda, jeg kan jo ikke nekte for det. Men jeg kan jo ikke innrømme at hun har rett heller, så jeg sier ikke noe. Ved hjemkomst til Hjorthehiet rydder jeg varene mine på plass. Spray-kremen dukker opp, og jeg forteller Hjorthen om bestemors kommentarer. Han svarer: "Høh, det skjønner jeg jo godt at hun sa. Har du ikke lest hva som står på den derre boksen eller?" "Nei", sier jeg, og skjønner ikke helt hva han mener. "Se da", sier Hjorthen, og tar fra meg boksen. Han leser den tyske teksten høyt: "SANNE TRAUMER".

Usj, ikke så rart at bestemor var skeptisk. Men den smakte i grunnen ikke så helt ille. Til å være boksekrem altså ;-)


3 Comments:

Blogger saccarina said...

Det virker som du skal være glad det ikke var kjøttdeig du kjøpte på Lidl. Traumene kunne fort blitt en realitet.

9:15 a.m.  
Blogger Mariann said...

Hehe. Strengt tatt betyr det jo "Fløte Drømmer" ;)

10:38 a.m.  
Blogger Flopsy said...

Takk for oversettelsen! Er ikke så godt i tysk, dessverre. Kan bare noen enkle Derrick-strofer...

Uff ja, med en 4- åring i huset ligger vi litt lavt mht kjøttdeig for tiden. Best å være på den sikre siden!

1:45 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home