tirsdag, februar 14, 2006

4 ting...

Siden jeg ikke har noe bedre å skrive om idag, velger jeg å henge meg på denne "4 ting" greia som går rundt på blogverdenen....selv om jeg er en av de få som ikke har blitt tagget, som det jo så fint heter...

Men altså:

4 jobber jeg har hatt:

Det er litt pinlig å innrømme det, men jeg har vel egentlig ikke hatt mer enn tre jobber...og to av dem er til og med temmelig like.

- I den tiden jeg gikk på videregående skole, hadde jeg en liten ettermiddagsjobb 1 -2 dager i uka. Jobben gikk ut på å prise og sette på plass varer for Lilleborg (vaskemidler og slikt), i Høljebyens to Rema-butikker. Helt ok jobb det, valgte å få betalt etter antall kolli jeg plasserte, og priset varer så dampen sto av meg. Husker fortsatt at en flaske Zalo kostet 11.90 i de dager..

- I studietiden valgte jeg å leve nøkternt på studielån, og var fulltidsstudent. I feriene snyltet jeg på mor og far. Det siste angrer jeg egentlig litt på, men gjort er gjort. Min neste jobb var dermed som nyutdannet. Jobbmarkedet har lenge vært litt vanskelig for ferske fysioterapeuter, og Flopsy havnet dermed på feil side av fjellet etter turnustjenesten. Jobbet i ca 1 år som kommunefysioterapeut i Hjartdal kommune. Det er en bitteliten kommune i indre deler av Telemark, med en befolkning som er hauggammel, og med et klima som som ikke passer en vestlending særlig godt....opplevde flere ganger å bli ledd av, på grunn av min noe massive påkledning vinterstid. Men hallo, 26 minusgrader er da ikke til å kimse av??

- Den tredje jobben min er den jeg er i nå- fortsatt som kommunalt ansatt fysioterapeut, men nå på rett side av fjellet :-)

4 filmer jeg kan se om og om igjen:

Er ikke så veldig glad i å se filmer om og om igjen, egentlig. Da må det i så fall gå lang tid mellom hver gang. Men ok, følgende filmer har jeg ihvertfall sett noen ganger:

- Rio Bravo
- Down by Law
- En fisk ved navn Wanda
- The Piano

4 steder jeg har bodd:

Det er faktisk med nød og neppe jeg klarer å hoste opp 4 steder også...hehe....jeg er vel ikke verdens mest eventyrlystne person.

Brandsøy: Stedet jeg er oppvokst, og hvor mine foreldre fortsatt holder til

Bergen: 4 år med studier, på en koselig liten hybel i Solheimsviken. Bergen er en kjempeby, og definitivt stedet jeg ville ha bodd om jeg ikke hadde havnet tilbake igjen i hjemfylket.

Sauland, Telemark: Som sagt, min første jobb. Bygda Sauland har ca 800 innbyggere, og minst like mange traktorer. Bodde i en kjellerleilighet med fabelaktig utsikt, og med verdens lengste bakke opp til huset. Kjedelig sted, men jeg hadde heldigvis selskap av den unge herr Hjorth ;-)

Florø: Høljebyen. Her bor jeg nesten midt i byen, i et lite hvitmalt trehus. Huset har tilhørt Flopsy-slekta siden før 1900, noe hun er ihvertfall bittelitt stolt over, selv om huset i seg selv ikke akkurat er noe palass. Etter en større renovering i 2002 er det ihvertfall noenlunde beboelig ;-)

4 tv-serier jeg liker:

Jeg ser i grunnen veldig lite på tv, og tv-serier blir fort litt stress- klarer som regel aldri å få med meg alle episodene likvel. Liker derfor best serier som er i få deler, og som går seint på kvelden. Følgende serier kan jeg vel si at jeg liker:

Criminal Minds: Fikk med meg første episoden av denne, på grunn av Mandy Patinkin. Ikke kjempeimponert egentlig, men har forsøkt å følge litt med på den.

Veronica Mars: Har litt dilla på denne- har sett hele sesong 1 på dvd. Gleder meg til fortsettelsen!

Landsbylegane (Peak Practise): Veldig britisk, og mye kjekkere enn de litt voldsomme "Doktorseriene" fra USA. Ikke for det, jeg har fulgt med på dem også, særlig Chicago Hope og E.R.

Twin Peaks: Var veldig hekta, og ganske skremt...


4 matretter jeg liker:

Bare 4? Jeg er veldig glad i mat, og synes det er vanskelig å skulle velge 4 ting her...

Tapas: Veldig stas å kunne smake på så mye forskjellig på en gang! Olivener er yummi!

Pizza: Helst av den italienske sorten, med tynn og sprø skorpe. Og gjerne med blåmuggost på...

Viltkjøtt: Det er vel mer en råvare enn en matrett, men du verden så nydelig!

Biff med tilbehør: Kjøtt er godt, og det må ikke være for mye stekt....og gjerne med fløtegratinerte poteter og god vin til.


4 nettsteder jeg besøker daglig:

Hjortheblogg
Dagbladet
Bergens Tidende
IMDB (ihvertfall nesten daglig)


4 ting jeg har lyst til å gjøre før jeg dør:

Reise på laaaang ferie til USA, leie bil og kjøre fra kyst til kyst.
Bo utenlands i en periode, f.eks i England
Sette i stand kjelleren på huset vårt.
Få større familie ;-)

Så ble det en bloggepost idag også :-)






5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Pizza med blåmuggost, ja! Nyyyydelig!

Og du tar da vel hintet, Hjorten?! ;-)

8:44 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Familiehintet er vel neppe til meg hjorthen, men jeg liker tantebarn ;-)

Kommer hjem til helga så da satser jeg på å hente Junior i barnehagen på torsdag :-)

Lillesøster kanin

11:25 a.m.  
Anonymous Anonym said...

spør deg selv; hvorfor var det kattene som ble kastrert? hvorfor har ikke du fått noen antydninger og hint om muligheten for å utføre en tilsvarende kirurgisk modifikasjon, nedentil?

4:03 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Hehehe...ser at dere koser dere når jeg er på jobb!

Tb: ikke sant? Blåmuggost er mye bedre enn sitt rykte, og på pizza er det helt suverent :-)

Lillesøster: Jepp, kjempebra at du kan hente junior. Og du skal da ikke være helt sikker på at ikke familiehintet var rettet mot deg også. Jeg må jo få tantebarn en eller annen gang ;-)Men det haster ikke så kjempefælt altså...

Hjorthen: Du kjenner vel presset nå? Hvis vi tør flere forsøk da; har jo vært litt uheldige så langt.

Flopsy (Hjorthen var innlogget som vanlig)

5:15 p.m.  
Blogger Flopsy said...

Det kan jeg jo prøve på, selv om jeg stiller meg litt tvilende til å blande jobb og fornøyelser på denne måten ;-)

10:11 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home