søndag, mars 26, 2006

Flopsy- ei kjerring?

Jeg blir jo 30 i løpet av året, så nå tenkte jeg det var på tide å få avklart om jeg har blitt skikkelig kjerring eller ikke. Tok meg derfor den frihet å låne "kjerringtesten" fra Saccarina.

Testen er slik at man er på trygg grunn dersom man har færre enn 5 ja. 5-10 ja betyr at man er i faresonen, 10- 20 ja betyr at det er fare på ferde, og ved over 20 ja bør man være gått av med pensjon...



Kjerringtesten:

Du bruker mer penger i uka enn i helgene: Eh, ja...det tror jeg faktisk at jeg gjør.

Du har duk og blomsterpotte på TV-en: Nei, har verken duk eller blomsterpotte i stua overhodet

Du rydder jevnlig i dypfryseren: Nei, men det tror jeg faktisk at jeg burde gjort

Du hører på Nitimen: Nei

Du synes det kunne vært gøy å prøve "en sånn hurtigvin": Tror ikke det nei.

Du vet hva du skal ha til middag på søndag allerede på onsdag: Nei, er ikke så god til å planlegge. Liker heller ikke å vite hva jeg skal spise så langt frem i tid.

Du synes fersk gjær er bedre enn tørr gjær: Dette er et område jeg har lite erfaring på, men min kjære mor påstår at det er stor forskjell, så jeg stoler på henne der. Men teller det som et ja?

Du synes middag klokka 19.00 er sent: Neida, det er akkurat passe.

Du har fem kasser med julepynt: Er ikke veldig glad i julepynt, og har bare en liten kasse for syns skyld. Så nei, ikke fem kasser her i heimen.

Du kjøper julepynt på salg i januar: Nei

Du snakker heller med kvinner på fest: Neida, snakker helst ikke med noen jeg ;-)

Du blir lykkelig over en ny kjele: Lykkelig var vel å ta hardt i, men litt glad kunne jeg nok blitt. Så ok, det blir et ja her.

Du lager pudding eller grateng av alle middagsrester: Nei.

Du spiser Kongen av Danmark eller Honningkamfer: Nei

Du spiser alltid rekecocktail til forrett: Nei....aldri

Du synes det er festlig med fiskekabaret: Jeg er i grunnen altetende, men fiskekabaret er på ingen måte noen favoritt....og ikke spesielt festlig heller.

Du begynner å bruke de broderte dukene som du har fått av svigermor: Nei, men så har jeg aldri kjent min svigermor heller. Hun vandret til de evige jaktmarker før jeg ble påtenkt, og jeg kan ikke se at hun har etterlatt seg så mange broderte duker.

Du har ferdiglagede middager med på påskeferie: Nei, huff så kjedelig.

Du synes Dronning Sonja har mange artige hatter: Nei, hverken hattene eller damen er særlig artig i mine øyne. Mulig hun er ålreit, men hun virker alltid så utrolig anstrengt og falsk på tv. Ned med skuldrene, Sonja!

Du går med lysebrune nylonstrømper til skjørt: Høhø...skjørt? Bruker hverken skjørt eller nylonstrømper hvis jeg kan unngå det.

Du har tellekant på trusene: Har ikke tellekanter på noe, så den er grei.

Du har brettede plastposer i vesken i tilfelle du skal handle noe: Ehrm...jeg bruker ikke veske heller. Og tar alltid med meg nye plastposer i butikken, selv om kjøkkenskuffene er fulle av poser.

Du sjekker kølappen på polet hver gang det plinger: Neei, tror da ikke det?

Du tar bilde av din praktfulle balkongkasse og viser det frem på jobben: Kunne ikke falle meg inn. Ikke at jeg har balkongkasse heller...

Du synes det er for seint å gå på niern på kino: Neida, men det blir ikke så ofte til at jeg går på kino likevel.

Du får såpe i julegave: Nei, har sluppet unna dette.

Du plukker bort støv og hår fra andres klær uten baktanker: Nei

Du bruker samme tepose to ganger: Nei! Og dette er virkelig ett av mine prinsipper. Teposene skal ikke brukes mer enn en gang. Fysj.

Du har med pute når du skal kjøre langt i bil: Nei.

Du melder deg inn i bokklubben bare for å få kaffeserviset: Nei, jeg er nok betydelig mer interessert i bøker enn i kaffeservise.

Du har våtservietter i bilen: Nei, men jeg har i grunnen behov for å ha det.

Du soler deg i vanlig bh: Jeg soler meg i grunnen aldri. Kan strekke meg til å sitte ute i hagen og lese, men da i noe mer påkledd variant. Har en eldrebolig som nærmeste nabo, så kanskje det hadde spritet opp stemningen om jeg begynte å sole meg mer? Eh..eller kanskje ikke ;-)

Du danser swing til all musikk: Jeg liker ikke å danse, ihvertfall ikke i edru tilstand. Så nei, jeg danser hverken swing eller noe annet. Tror rett og slett barndommens danseskole har satt dype og varige arr på sjelen min...

Du svømmer som en hund for ikke å bli våt i håret: Nei, er ikke så redd for håret...men derimot for å få vann i øynene. Så sånn sett blir det vel et ja her.

Du kjøper "gode" sko: Jupp, kan ikke fordra ukomfortable sko. Så her er jenta som ikke har et eneste par sko med høye hæler, og som er veldig glad for at det for tiden er lett å få tak i joggesko-lignende og flate sko.

Du har paraply i håndvesken: Nei, har ikke håndveske. Har vel en paraply eller to, men kommer sjelden på å bruke dem.

Du tar selv initiativ til slektsstevne: Nei, dette overlates til min mer sosiale søster. Jeg er for sjenert til slikt, og synes slekta er best på litt avstand, og evt. på papiret :-)

Du tar vare på tomme rømmebokser og syltetøyglass: Nei, ser ikke noe poeng i det.

Du bruker sukkerbit til kaffen: Nei, men er ikke så veldig hard på vanlig, svart kaffe. Foretrekker kaffe med melk, og gjerne littegranne sukker også...men ikke i form av sukkerbit.

Du serverer fyrstekake, rullekake, smurt lefse eller smultringer når du inviterer til kaffeselskap: Når jeg inviterer til kaffeselskap? Når? Kan ikke huske at så har skjedd...hehe.

Oppsummering:

Det ble vel sånn ca 4 ja (om man utelater gjær-spørsmålet), og dermed er jeg på trygg grunn. Var ikke så nervøs heller, selv om jeg noen ganger føler meg litt som en kombinasjon av nerd og gæmlis-ungdom. Men husmor og kjerring; se der tror jeg jeg har et stykke igjen ;-)









2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jeg er jo feil kjønn, men mener jo at kjønn både er sosialt konstruert og svært så fleksibelt, så hvorfor ikke:
Du bruker mer penger i uka enn i helgene: Nei, men mye av e pengene jeg bruker i helga kommer resten av uka til gode. Storiknnkjøp på fredag.

Du har duk og blomsterpotte på TV-en: Ikke PÅ TV'n, men ved siden av, kanskje?

Du rydder jevnlig i dypfryseren: Ja

Du hører på Nitimen: Nei, men de spiller jo Dumdum Boys på Nitimen nå for tida, så det gjelds ikke!

Du synes det kunne vært gøy å prøve "en sånn hurtigvin": Nei!!

Du vet hva du skal ha til middag på søndag allerede på onsdag: Nei!

Du synes fersk gjær er bedre enn tørr gjær: Nei

Du synes middag klokka 19.00 er sent: Ja, egentlig. Forferdelig sulten klokka fem1

Du har fem kasser med julepynt: Tre kasser har jeg! Fire?

Du kjøper julepynt på salg i januar: Har skjedd

Du snakker heller med kvinner på fest: Fest????

Du blir lykkelig over en ny kjele: Ja, veldig greit med noe nytt å koke i. Men stekepanne står øverst på ønskelista nå.

Du lager pudding eller grateng av alle middagsrester: Nei.

Du spiser Kongen av Danmark eller Honningkamfer: Nei, men kamferdrops er faktisk ikke så ille. Og jeg elsker både Mokkabønner og Kremtopper, som i følge produsentene nesten bare selges til oldiser.

Du spiser alltid rekecocktail til forrett: Nei, ikke alltid, sjelden faktisk, men reker er godt, ja.

Du synes det er festlig med fiskekabaret: Jeg liker fiskekabaret, men festlig??

Du begynner å bruke de broderte dukene som du har fått av svigermor: Nja, lite broderte, men andre ting vi får av henne brukes jo. Dama har ikke så ille smak, hun.

Du har ferdiglagede middager med på påskeferie: Nei, bare posesuppe og hermetikk og slikt

Du synes Dronning Sonja har mange artige hatter: Nei gudbevaremegvel

Du går med lysebrune nylonstrømper til skjørt: Her slår vel kjønnsdimensjonen ut, og hjelper meg til å svare nei?

Du har tellekant på trusene: Ja, på mine egne så.

Du har brettede plastposer i vesken i tilfelle du skal handle noe: Nei

Du sjekker kølappen på polet hver gang det plinger: Ja, helt klart. Ikke bare når det plinger heller.

Du tar bilde av din praktfulle balkongkasse og viser det frem på jobben: Må bli av hagen i så fall. Men nei

Du synes det er for seint å gå på niern på kino: Ja, egentlig.

Du får såpe i julegave: ja

Du plukker bort støv og hår fra andres klær uten baktanker: Nei

Du bruker samme tepose to ganger: Det har vel skjedd?

Du har med pute når du skal kjøre langt i bil: Nei, men tror jeg trenger det.

Du melder deg inn i bokklubben bare for å få kaffeserviset: Nei, hverken for bøken eeller serviset.

Du har våtservietter i bilen: Ja

Du soler deg i vanlig bh: Ikke så aktuelt. men soler meg nesten aldri.

Du danser swing til all musikk: Nei. Danser aldri. Hvis jeg ikke er så full at jeg nesten ikke kan gå.

Du svømmer som en hund for ikke å bli våt i håret: Nei, men svømmer veldig dårlig

Du kjøper "gode" sko: ja!

Du har paraply i håndvesken: Ja, pleide å ha det i sekken/skulderveska. Men nå har jeg mista den.

Du tar selv initiativ til slektsstevne: Nei! Unngår slike ting aktivt!

Du tar vare på tomme rømmebokser og syltetøyglass: Ja, til en viss grad

Du bruker sukkerbit til kaffen: Nei. dvs jo, til espresso er det god tmed en bit brunt sukker

Du serverer fyrstekake, rullekake, smurt lefse eller smultringer når du inviterer til kaffeselskap: Nei! Kaffeselskap??

Mer kjærring enn deg, så!

2:50 p.m.  
Blogger Flopsy said...

Mokkabønner er faktisk ganske godt ja! Pleier alltid å kjøpe sånne til min kjære mor til jul, selv om hun egentlig er for ung til å tilhøre målgruppen hun også. Men hun er flink til å dele ;-)

Selv om du åpenbart er mer kjerring enn meg..hehe..så har vi jo noen helt klare fellestrekk også ser jeg. Skjønte heller ikke helt spørsmålene som omhandlet fest og kaffeselskap (men ble litt misunnelig av å tenke på at folk driver med slikt *ss*)...og dansing uten promille? Vel, ikke aktuelt for denne kroppen heller ;-)

Men nå som du har tatt kjerringtesten, bør vel jeg ta gubbetesten?

6:48 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home