søndag, januar 22, 2006

Trimming og slimming del 2

Jeg er en sånn person som egentlig liker å være i aktivitet, som egentlig liker å trene, og som vet det meste om alle fordelene med en aktiv tilværelse. Men så er det likevel sånn at jeg er noget bedagelig anlagt, og at sofaen noen ganger virker utrolig mye mer uimotståelig enn joggeturer i stiv kuling.

Kunnskapen og yrkesbakgrunnen har likevel resultert i at jeg med jevne mellomrom har foretatt noen tapre forsøk på å holde kroppen i form. En periode forsøkte jeg til og med å jogge, selv om dette er en aktivitet jeg egentlig skyr som pesten. For å sitere min tidligere nevnte fysioparasøyt-kollega: "Har du noen gang sett en jogger som ser glad ut?". Joggingen fikk for min del en brå slutt, etter at jeg snublet i en litt knapp sving og pådrog meg et blått kne. Jepp, sånn går det når man på død og liv skal jogge i januar.

Seinere har jeg også forsøkt meg på svømming, men med tendenser til vannskrekk og en teknikk som er hinsides redning, så har jeg en tendens til å ende opp i boblebadet i stedet for i hovedbassenget. Til og med vannsklia er morsommere enn å svømme frem og tilbake, og jeg liker ikke den noe større heller.

Men i høst har jeg altså funnet den foreløpige redningen: Friskis og Svettis. Jepp, dere kan gjerne le, men for min del tror jeg dette er det nærmeste jeg har kommet regelmessig trening over tid, siden jeg sluttet med fotball som 16-åring. Musikken er skikkelig død og pine, men treningen er slett ikke verst. Og det beste av alt er at man tilhører en broket forsamling av kvinner; med et aldersspenn fra 16 til 60, og med kropper i diverse fasonger. Her kan til og med jeg føle meg i brukbar form ;-)

Men men, det er jo få ting som er like morsomt som fotball da. Men den meningen ser jeg ikke til å dele med så mange andre på min alder. Synd det, jeg hadde gjerne blitt med på et "Old girls-lag" jeg...