lørdag, august 26, 2006

Flopsy går på en smell

Jeg er i utgangspunktet optimistisk av natur, og med en tro på at jeg kan klare det meste bare jeg går inn for det. Av og til er det likevel ikke helt sånn. Man er kanskje ikke så sterk som man tror...

I utgangspunktet syntes jeg det var greit å vende tilbake til jobb. Visst var det spennende, og visst var jeg nervøs. Men jeg var også glad for å være tilbake. Det var godt å oppleve at det var mulig å tenke litt fremover, og at det var levelig å sitte på kontoret igjen. Jeg reiste derfor på jobb ganske tidlig hver dag, for så å være der noen timer.

Fredag morgen var det likevel stans. Kroppen nektet å lystre, og ville alldeles ikke stå opp selv om klokka hadde ringt. Jeg drøyet det lenger og lenger, i håp om at kroppen etterhvert lot seg overtale til en siste innsats før helga. Men denne gangen gikk det altså ikke. Kroppen ba innstendig om hvile, og jeg valgte for en gangs skyld å lytte. Jeg gikk altså å la meg igjen.

Da jeg til slutt våknet igjen, merket jeg hvor sliten jeg var. Null energi, hodepine, muskelsmerter og trøtthet. Sov middag i flere timer, og sov deretter hele natta- noe det er en stund siden sist jeg har gjort. Begynner å kvikne til igjen nå, og har heldigvis morgendagen fri også. Prøver igjen med jobb på mandag, men har lært at verden ikke er som før. Den ligger der ute, men jeg må nærme meg den med små steg av gangen :-)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bra du lyttter til kroppen. Når den sier STOPP, må den få hvile. Og godt du har mulighet til det, soms agt før, aktiv sykemelding kan være en veldig bra ting. Lykke til med ei ny uke, i det tempo kropp og tanker orker! :-)

9:24 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Takk for det!

Enig i at aktiv sykmelding er en god ting, i alle fall i utgangspunktet. Men det er litt vanskelig å finne den rette balansen mellom hvile og aktivitet, og jeg merker at jeg lett får dårlig samvittighet når jeg velger å bli hjemme...

Men som sagt, i utgangspunktet er det ypperlig at man kan få muligheten til å vende gradvis tilbake til arbeid igjen, uten å ha for store krav på seg.

11:30 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home