torsdag, august 17, 2006

Hjorthen er passasjer

Det hender at Flopsy og Hjorthen skal ut å kjøre bil. Hjorthen har (marginalt selvfølgelig) lengre bein enn Flopsy, og dette fortrinnet vet han å utnytte til sin fordel. Han går rett og slett fra meg når vi nærmer oss bilen, slik at han kommer først frem og dermed kan sette seg inn på passasjersiden. Med andre ord så er det som regel undertegnede som må kjøre. Teoriene bak dette handlingsmønsteret er flere. Jeg velger her å presentere et lite utvalg:

1. Hjorthen er makelig anlagt, og vil heller lese avisa enn å manøvrere den traurige Sierraen (min teori).

2. Hjorthen er feminist, og ønsker med dette å bidra til likestillingen (Hjorthens egen teori).

3. Flopsy er flinkere enn Hjorthen til å rygge (selvfølgelig også min teori).



2 Comments:

Blogger Skorpionkvinnen said...

Haha - bidra til likestilling, liksom!! Jeg var faktisk engang gift med en som også forvekslet sin egen makelighet med at han gikk inn for likestilling...

Ellers godt å se at du er tilbake her, takk for at du/dere har valgt å fortelle om det som skjedde med Thomas til oss ukjente mennesker som føler at vi kjenner dere litt gjennom blogglesingen.

12:55 p.m.  
Blogger Flopsy said...

Takk for gode ord!

Det er i grunnen godt å være litt på banen igjen, selv om denne bloggen stort sett er uten mål og mening ;-)

1:05 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home