tirsdag, april 18, 2006

Flyskrekk del 2


For en liten stund siden hadde jeg en bloggepost som omhandlet mitt lille ubehag ved å fly. Siden den gang har jeg hatt noen flyturer fra Høljebyen, både til Oslo og til Bergen. Begynte nesten å føle meg litt ovenpå, men tryggheten varte ikke lenge. For hva leser jeg i avisa? Joda, et lokalt fly (fra selskapet DAT) holdt på å styrte i januar ifjor-på en tur mellom Florø og Oslo. Flyet hadde løse bolter på et eller annet vesentlig sted, og det hadde det visst hatt siden forrige storkontroll- for seks år siden.

Jada, nå føler jeg meg virkelig trygg. Tror det blir nattbussen neste gang, gitt ;-)

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

For mange år siden hadde man en rekke fatale ulykker med DC-10. Omsider fant man ut at underleverandøren som produserte boltene man festet motorene med,hadde spart kraftig på råvarene... Ble penger av det, vettu... ;-)

2:54 p.m.  
Blogger Flopsy said...

Tja, du vet, nattbussen er jo mye tryggere ;-)

11:06 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Nei, det er vel lite som er så farlig som biltrafikk? I alle fall når vi ser på sjansene for å bli innblandet i ulykker, inkl. dødsulykker? Har ikke tallene i hodet her og nå, men det er jo langt flere som drepes i trafikken enn i flyulykke`? Og ufattelig mange flere ulykker, totalt sett. Så fly er noe av det tryggeste du kan velge...

8:48 a.m.  
Blogger Flopsy said...

Uff ja, du har nok rett. Statistisk sett er det mye farligere å kjøre bil. Men det føles likevel ikke så skummelt som å fly.

Eller forresten- bilkjøring kan føles skummelt det også. Særlig hvis man er passasjer, og ikke helt stoler på den som kjører. Kontrollfreaker som meg liker best å kjøre selv ;-)

12:16 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home