tirsdag, oktober 12, 2004

Flopsy drar til Midgard

Ok, jeg innrømmer det. Jeg har lett for å bli hekta på TV- spill, og den GameCube-maskinen som var julepresang til gutta mine en gang i tiden, blir minst like mye brukt av undertegnede. Det er ikke så voldsomt ofte jeg setter meg ned for å spille, og grunnen til det er enkel. Jeg har problemer med å rive meg løs når jeg først har satt i gang.

Det hele begynte i grunnen veldig uskyldig i går. Junior er ikke så gammel, og får ikke til så kjempemye på hvert spill. Så etter en økt der han jobbet seg igjennom det han fikk til på de ulike spillene i hylla, begynte han å mase på meg. Av en eller annen grunn synes han det nesten er like moro å se på de voksne som spiller som å spille selv. Og han vet godt hva han skal be meg om å spille for å få gjennomslag: The Hobbit. Ikke et spesielt anerkjent spill etter det jeg har fått med meg, men jeg tror det må kunne sies å være mitt favorittspill.

Så der satt jeg da, med full kontroll (?) over Bilbo Baggins, på tur fra Hobbitun, forbi de tre trollene, igjennom Myrkskog osv osv. Jeg la etterhvert vagt merke til at gutta begynte på kveldsstellet, og at de deretter plutselig var borte. Jaja, tenkte jeg. Idag har jeg vel allerede tatt knekken på det som skulle være sosial familiehygge, og når de nå har lagt seg så er det jo ingen grunn til ikke å fortsette. Jeg kan jo gjøre ferdig de store edderkoppene i Myrkskog før jeg legger meg...

Som sagt, så gjort. Og siden klokka ikke var mer enn 23.00 når edderkoppene ble ekspedert hinsides av Sting, så begynte jeg liksågodt på neste kapittel, hvor dvergene har blitt tatt til fange av Alvekongen Thranduil, og Bilbo nok en gang må komme til unnsetning. Det gikk bra denne gangen også, og våre venner dro videre til Lake Town. Det er jo selvfølgelig et av favorittkapittelene mine i spillet. Vel, dere skjønner vel resten går jeg ut ifra. Det ble seinere enn jeg hadde tenkt ;-)

Så til dere som synes TV- spill er artig, og som har planer om å skvise familien for en kveld: dette er spillet for dere. I mine øyne et mye flottere spill enn de filmbaserte "Lord of The Rings"- greiene som finnes på Gamecube. Her er det tegneseriegrafikk, og noen alldeles nydelige filmsnutter innimellom. Skulle ønske noen snart filmatiserte Hobbitten, og at de brukte like flotte bilder som dette.

Og i kveld skal jeg på besøk til Smaug, og se om jeg kan lure fra ham noen skatter ;-)


4 Comments:

Blogger Flopsy said...

Du har andre planer ja, men spørsmålet er om du klarer å slite håndkontrollen ut av mine feite pølsefingre når jeg først har fått tak på den...

12:25 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Hvem vant?

2

2:11 a.m.  
Blogger Flopsy said...

Vel, det utartet ikke til den helt voldsomme bataljen. Og siden den gamle Hjorth var så trøtt at han sovna i stolen i går, så ble den en runde med GameCube på meg. Smaug er ingen match for Flopsy!

11:33 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Ja, tilårskomne menn kan være ok av og til.

6

11:42 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home