tirsdag, oktober 05, 2004

Nå er det seint, nå er det tidlig...

Idag har jeg vel ikke så mye nytt å melde egentlig, bortsett fra det velkjente faktum at morgenstund slett ikke har gull i munn.

Jeg var oppe 05.45 idag, sånn at jeg skulle ha rimelig tid til både å stelle meg selv litt, kjøre Thomas til bestemor, drikke kaffe med nattevakt Hjorthen og rekke bussen. Thomas var ikke så veldig lysten på å stå opp, og prøvde på sitt veslevoksne vis å få meg til å skjønne at det er kjekkere å sove enn å stå opp: "Kan ikke stå opp midt på natten vet du". Om 05.45 er natt eller morgen vet jeg igrunnen ikke, men opp måtte vi ihvertfall.

Kjøreturen til bestemor tar ca 10 minutter hver vei, og idag holdt vi til Thomas sin store fornøyelse på å kjøre ned en hjort. Både hjorten og Toyotaen kom imidlertid ifra nesten-uhellet med helsa i behold. Hjorten sprang til skogs, og Toyotaen humpet videre. Thomas lurte på hvor hjorten bodde, og var vel egentlig ikke helt fornøyd med mitt svar om at den bodde i skogen. Tror ikke han synes det var noe særlig til sted å bo.

Tilbake i byen ble det tid til en kjapp infusjon av koffein i resepsjonen på det eminente Quality Hotel. Den kaffen er virkelig verdt det kvarteret med søvn jeg går glipp av for å rekke innom hotellet før bussen går!

Bussen var som vannlig helt full, noe jeg har lært meg å leve med, men likevel ikke liker. Synes det er litt ubehagelig å sove (og forhåpentligvis ikke snorke), når det sitter noen ved siden av. Litt teit om man skulle ende opp på sidemannens skulder eller noe i den duren...men men, bussturen til jobb gir jo muligheter for litt ekstra søvn, og det er jo ikke så dumt da. Bortsett fra at jeg er helt usannsynlig trøtt i trynet når jeg kommer på jobb, og blir møtt med kommentarer om hvor jeg kan finne kaffe før jeg rekker å si god morgen...

Vel, det var i bunn og grunn en liten statusrapport fra en morgenstund i Flopsy-land. Nå får jeg vel komme meg i sving med et eller annet fornuftig på jobb, mens jeg gleder meg til å komme hjem og sjekke posten. Kanskje Tom Waits er kommet idag?

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bussturen bli MYE mer behagelig og interessant med Tom Waits på discman! :-)

tb

2:24 p.m.  
Blogger Flopsy said...

Oh yes! Det er det ihvertfall ingen som helst tvil om. Ikke alltid jeg har med meg discman, men nå for tiden har jeg det. Og når jeg har den med, pleier jeg å ta med en 2-3 cd`er, hvorav minst en alltid er med Tom Waits ;-). Akkurat nå er det den jeg fikk brenne hos deg, i morgen er det forhåpentligvis "Real Gone"!

Forsøkte forøvrig å lese på bussen i går. Har alltid pleid å bli kvalm av lesing i bil, men etter 2 år med bussing trodde jeg at jeg hadde lært teknikken. Så var imidlertid ikke tilfellet...så det prosjektet måtte jeg gi opp gitt..

3:03 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Du skriver underholdende - morsomt å lese.

3

5:45 p.m.  
Blogger Flopsy said...

Tusen takk!! Veldig oppmuntrende å høre for en selvkritisk blog-novise :-)

8:57 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home