onsdag, september 27, 2006

Prinsesse på erten

Det er kanskje ikke så pent å plage aldrende prinsesser, men jeg klarer liksom ikke helt å la være heller. Jeg snakker selvfølgelig om prinsesse Ragnhild:

I 2004 gikk hun ut med høy sigarføring (eller skal vi si sigarettføring?), og kritiserte kongebarnas valg av livsledsagere. Tenke seg til at unge Haakon giftet seg med en alenemor fra almuen! Dette hadde nok ikke kong Olav tillatt, nei. Nå slapp imidlertid han å mene noe om den saken, i og med at han hadde vært død en god stund. Det hadde i grunnen vært greit å slippe prinsesse Ragnhilds sure oppstøt også, men den gang ei.


All erfaring tilsier likevel at man ofte møter seg selv i døra. Så også for den stakkars prinsessen. For jommen har ikke gemalen vært på vift han også, og måttet betale barnebidrag i årevis- for et barn som prinsesse Ragnhild ikke er moren til.

Vel vel, dere. Jeg liker ikke å være moralistisk, men i min verden er det bedre å ha et barn fra før, enn å være utro og produsere et barn man deretter forsøker å hemmeligholde. Rett skal riktignok være rett; gemalen var visst ikke pappaen likevel. Men utro var han, og det er vel ikke så pent det heller?

Nei, prinsesse Ragnhild, det gjelder å velge sin ektefelle med omhu. Hva hadde kong Olav sagt til dette?

Og for å sitere en av lærerne mine fra fysioen, den gang en uheldig student hadde lest litt for lite på anatomien sin og presterte å spørre høyt i klassen om hva testis er: "Det betyr testikler, kjære deg. ". Studenten ble noget rød i ansiktet, noe læreren ikke kunne la gå upåaktet hen. Han kom da med følgende avslutning: "noen ganger er det bedre å holde kjeft, ikke sant?". Jupp, det er det.

9 Comments:

Blogger Undre said...

Og når jeg leste introen til denne bloggposten i Kinjaen min, tenkte jeg først på vår alles kjære Blogg-"Prinsesse Ragnhild", og lurte på hva i alle dager du hadde mot henne, Flopsy ...

[Le høyt]

Hei og hopp, hovmod står for fall, og den aldrende Prinsesse Ragnhild hun burde holdt kjeft uansett og åkkesom dengang da Krompegull giftet seg med M-M.

Jeg tror jeg skal la Blogg-"Prinsesse Ragnhild" være den eneste "Prinsesse Ragnhild" i hodet mitt fremover også - det er mye hyggeligere det!

8:50 p.m.  
Blogger Flopsy said...

Haha, den koblingen tenkte jeg ikke på en gang! Men skynder meg å understreke at min misnøye er rettet mot den aldrende prinsessen ja, og ikke blogg-prinsessen ;-)

9:00 a.m.  
Blogger Undre said...

Hihi, misforståelsen ble oppklart så fort jeg hadde lastet ned bloggposten din, så det er ingen fare for videre komplikasjoner, Flopsy.

11:19 p.m.  
Blogger Skorpionkvinnen said...

Jeg tenkte på nettopp det samme som deg, Flopsy, da jeg leste om prinsesse-gemalen som hadde vært ute på vift...
Lurt å ikke kaste sten om en selv sitter i glasshus, ja!

9:13 p.m.  
Blogger Flopsy said...

Ja, gamle-prinsessa er nok bare misunnelig på ungdommen!

I utgangspunktet er jeg ikke så veldig glad i å henge ut navngitte personer, men denne gangen klarte jeg bare ikke å holde meg. Her singlet det fælt i glasshuset, og da ble fristelsen for stor ;-)

Enig i at hun er en slags Monty Python-aktig figur- eller, hun kunne ihvertfall ha vært det. En prinsesse fullstendig blottet for stil, og som kompenserer for dette med å strø om seg med eder og galle. Ganske fascinerende.

5:26 p.m.  
Blogger Undre said...

Hvordan lokker man Flopsy tilbake til bloggen sin?


Beste hilsen

Undre

8:58 p.m.  
Blogger Flopsy said...

Hehe...du sier noe. Jeg har egentlig noen blogposter på lager i hodet, men ikke kommet så langt at jeg har fått omsatt dem i virkelighet....

Skal prøve å skjerpe meg. Har skjedd ganske mye siden forrige post, så egentlig har jeg mer enn nok materiale. Men er ikke flink nok til å prioritere bloggingen, dessverre.

12:48 a.m.  
Blogger Undre said...

RealLife er oppskrytt, kom deg foran skjermen og tast, Flopsy! :-D

2:35 p.m.  
Anonymous Anonym said...

*Legger igjen et rødt og blankt eple*

Kommer du igjen nå?

3:41 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home